6 Eylül 2015 Pazar

Blog Konukları : Bakımlı Ginepig :)




Merhabalar Kızlar,
Geçtiğimiz hafta yapamadığım bir çok paylaşım bekliyorken, Pazartesi geldi çattı ve ben yine bir blogger konuğumla birlikteyim. 
Bu etkinlik telaşesiyle blogu bir kenara fırlatıp attığımın farkındayım. Fakat çok zormuş bunu anladım ve öyle olmak zorunda kaldı. Neyse ki sevgili konuğum beni hiç bekletmeden sorularımı cevaplamış, resimlerimi çekmiş ve her zaman ki gibi düzenli davranmış. Bu sefer geç kalmamak adına erkenden Pazartesi'nin yazısını bugünden paylaşayım dedim. Zaten Pazartesi'ye ne kaldı...
Gelelim konuğuma;
Kendisi güzel mi güzel, tatlı mı tatlı bir şirinlik abidesi blogger. Tanıyanlar bilir tanımayanlarda kesinlikle tanımalı onu... Kendisi bu alemin gerçek anlamda "Cruelty Free"  yani hayvan deneyleri yapmayan markaları tercih eden ve bu akımı destekleyen bloggerı... Ve bu hafta Bakımlı Ginepig ile birlikteyiz. Bakalım Sevgili Simge'nin zorlandığı fakat sabırla cevapladığı sorularıma ve onun bize vereceği tüyolara...

Pembe Smokin : Kendini bize kısaca tanıtabilir misin?
Bakımlı Ginepig : Merhaba, ben Simge! 23 yaşımdayım. Yeni mezun bir diş hekimiyim, diğerleri kadar hırslı olmasam da kendi çapımda DUS’a hazırlanıyorum. Aynı zamanda  Bakımlı Ginepig 
blogunun yazarıyım. Bakım ve güzellikle ilgili deneyimlerimi paylaşmayı, arkadaşlarımın deneyimlerini dinlemeyi oldum olası çok sevmişimdir. Bir de normal üstü hayvan severim. 
Öyle böyle değil! :)
Pembe Smokin : Doğum tarihini ve nerede yaşadığını öğrenelim??
Bakımlı Ginepig : 12 Ocak 1992 doğumluyum. Aslen Balıkesirliyim ve Balıkesir’de yaşamaktayım.
Pembe Smokin : Güzellik bloggerı olmaya ne zaman karar verdin ve Blog isminin bir hikayesi varsa bizimle paylaşabilir misin?
Bakımlı Ginepig : 2014 yılının temmuz ayında youtube üzerinde güzellik ve makyajla ilgili videolar açmış izliyordum her zamanki gibi. Videolardan birinde kozmetik sektöründe hayvanlar üzerinde 
deneyler yapıldığını öğrendim. Bu konuda hiçbir bilgim yoktu açıkçası. Ben de Google’a yazıp öğreneyim madem dedim, bakalım nasıl deneylermiş, insanlar neden buna önem veriyor ve hayvanlar üzerinde deney yapan markalara ait ürünleri kullanmıyorlar? Araştırmalarım sonucu gördüğüm manzara tüyler ürperticiydi. Kanım dondu diyebilirim. Bir “insan” bunları savunmasız, masum bir canlıya nasıl yapabilir? Üstelik bu sayı küçümsenecek kadar az da değil. ( bkz. Sadece Amerika’da, ABD Kongresi Teknoloji Değerlendirme Dairesi’nin (OTA) yaptığı açıklamaya göre her yıl “birkaç milyon” hayvan bu toksikoloji testlerinde can çekişerek öldürülmektedir.) İşte o gün karar verdim ben de hayvanlar üzerinde deney yapmayan ürünler kullanmaya. 
Tamam ben kullanmayacaktım ama, peki ya diğer insanlar? Onların bu konuda hiçbir bilgisi 
yokken ne kadar hayvan sever, ne kadar duyarlı da olsalar bilmedikleri için kullanmaya 
devam edecekler. Ne yapmalı da onlara ulaşmalı? Ne yapmalı de onları bilgilendirmeli? İşte bütün bunları düşünürken, biraz da bakıma, makyaja ve blog yazarlığına duyduğum hevesle 2014’ün Ekim ayında açtım blogumu. :) 
Blog ismimin hikayesine gelince, Ginepig benim kızım Lily’nin türü olmakla birlikte bu türün Türkçe adı “Kobay”dır. Biz genellikle “denek” anlamında çok kullanırız “kobay” kelimesini. Bu 
kelimenin bir hayvan türü adı olduğunu bilmeden kullanırız genelde. Ben de üzerinde deney yapılan hayvanlar temsilen kızım Lily’nin tür adını vermek istedim bloğa. Bakım ve güzellik blogu olduğunu da temsil etmesi için “bakımlı” kelimesini ekledim başına da. Ürün fotoğraflarımı Lily’le birlikte çektiğimde o minik paticiklerini krem kavanozu üzerine koyup bana modellik yaparken, karşımızda tam anlamıyla bir “Bakımlı Ginepig” duruyor zaten. 
Pembe Smokin : Yeni Bloggerlara ya da blogger olmak isteyenlere tavsiyelerin neler olur?
Bakımlı Ginepig : Tavsiyelerim; eğer blogunuz yoksa ve yazar olmak istiyorsanız açın bir blog gitsin, cesur olun. Herkes aynı yerden başladı, o sıfır noktasını gördü, başlamadan devamı 
gelmez unutmayın. Blogunuz varsa da çevrenizden gelen yorumlara hiç kulak asmadan sevdiğiniz şeyi yapmaya devam edin. Blog yazarlığının “boş” ve “gereksiz” olduğunu düşünen insanlar illa ki olacaktır çevrenizde. Herkesin görüşüne saygı duymak lazım, biz böyle düşünmüyoruz ki buradayız. Neredeyse 1 yıl olacak hala buradayım, hala yazıyorum…
Pembe Smokin : Yeni bir bloggersın blogunu binlerce blog arasında nasıl farkettirmeyi düşünüyorsun? Planların neler?
Bakımlı Ginepig : Yani henüz bloğum 1 yaşında değil, yaklaşık 11 aylık bir blog. Yeni mi sayılırım
bilmiyorum ama fark edilme isteğimden ziyade insanları hayvan deneyleri konusunda bilinçlendirsem yeter diyorum ben. Su akar yolunu bulur, ben bir şeyler yazmaya, paylaşmaya devam ettikçe fark edilmeye başlarım zaten diye düşünüyorum. Başarı kriteri çoğu şeye göre değişir aslında. Kime göre veya neye göre başarılıyım? Onca staja, sınava, DUS’a rağmen blog yazmaya devam ettiğim için, bir takım fedakarlıklarda bulunduğum için ve en önemlisi de tanıştığım birbirinden güzel kalpli insanlara hayvan deneyleri konusunda bilgi verip onları de cruelty free ürün kullanmaya yönlendirebildiğim için kendimce başarılıyım, evet  Gel gelelim ki daha 40 fırın ekmek yemem lazım, o da ayrı mesele :D
Pembe Smokin : İlişki durumun nedir? Blog sosyal yaşamını nasıl etkiliyor?
Bakımlı Ginepig : Evli değilim ama erkek arkadaşımla olan ilişkimi olumsuz etkilemiyor. Beni her zaman desteklediğini bilmek güzel. Onun dışında sosyal yaşantıma etkileri DUS’a hazırlık açısından ve mesleğimin yoğunluğu açısından birazcık olumsuz olsa da bu benim hobim, sevdiğim şeyi yapmaya her şeye rağmen devam
Pembe Smokin : Cilt Bakımında olmazsa olmaz dediğin bakım ürünleri nelerdir?
Bakımlı Ginepig : Olmazsa olmazlarım LR ve Cyrene markalarına ait ürünler. İki markayı da çok
beğenerek kullanıyorum. Özellikle LR’ın aloe vera serisinden asla vazgeçmem diyebilirim.


Pembe Smokin : Saç bakımında olmazsa olmaz dediğin bakım ürünleri nelerdir?
Bakımlı Ginepig : Saç bakımında olmazsa olmazım yok sanırım. Bu soruyu elesek mi? :D Ürünleri saymakla bitmez hiç girmesek bu konuya :) 
Pembe Smokin : Makyaj malzemelerine gelelim o zaman… Hangi makyaj malzemesini sürmeden asla dışarı çıkmazsın?
Bakımlı Ginepig : Yeri geldiğinde hiçbir şey sürmeden çıkıyorum aslında dışarı. Asla sürmeden çıkmam diyebileceğim bir şey yok ama, en önem verdiğim şey rimel. Sadece rimelimi sürüp çıksam da o gün kendimi güzel hissetmem için yeterli oluyor.
Pembe Smokin : Makyaj Malzemelerinde en çok hangi markayı tercih edersin?
Bakımlı Ginepig : Tek bir marka tercihim yok ama genel olarak The Balm, Gosh, LR, Wet n wild, Beyu, Pastel ve Golden Rose markaları ağırlıkta.


Pembe Smokin : Alışveriş rutininde tercihin eksik olanları almak mı yoksa deli dolu doyasıya alışveriş yapmak mı?
Bakımlı Ginepig : Her ne kadar “sadece ihtiyacım olanları alacağım” diye çıksam da illa ki dayanamayıp saldırdığım oluyor ihtiyaç dışı ürünlere. Ha bu doğru bir şey mi? Bence değil :D
Pembe Smokin : Blog dışındaki hobilerin neler?
Bakımlı Ginepig : Blog dışındaki hobilerine ayıracak zamanın var mı diye sorsana :)) Blog dışında en büyük hobim resim tabi ki, ayda yılda bir çizebilirsem şükrediyorum.
Pembe Smokin : Bakımlı Ginepig'in çantasını karıştırsak bir güzellik bloggerı olarak çantasında neler buluruz?
Bakımlı Ginepig : Eğer o gün özel bir yere gitmiyorsam, çok güzel görünmem gerektiğini düşünmüyorsam el kremi dışında hiçbir şey bulamazsınız! :D Ağır çanta taşımaktan nefret ediyorum o yüzden mümkünse yanıma alabileceğim en az eşyayı alıp çıkıyorum evden.
Pembe Smokin : Cilt bakım, zayıflama saç bakım ... vs. Uygulamış olduğun doğal kürlerin var mı? Varsa bizimle paylaşabilir misin??
Bakımlı Ginepig : Şuan uygulamayı bıraktığım ama geçen sene çok beğenerek uyguladığım iki kürüm vardı evet. İkisinin de hemen tarifini vereyim uygulamak isteyen olursa;
Cilt bakımı kürüm:
-Elma sirkesi
-Limon suyu
-Gül suyu
 Hepsinden 1'er yemek kaşığı karıştırıp pamuk yardımıyla göz altlarıma gelmeyecek şekilde bol bol sürüyordum yüzüme, yarım saat sonra da ılık suyla duruluyordum, bunu her gün veya gün aşırı yapmaya çalışıyordum. Özellikle sivilcelere karşı etkili bir kür. Cildinizin daha pürüzsüz olmasını sağlıyor :) Geçtiğimiz yıl içinde kullandığım LR ürünleri sayesinde sivilcelerimle vedalaştığım için bir daha ihtiyacım olmadı.
Saçlarımı daha hızlı uzatmak için uygulamış olduğum kür:
-Sinameki
-Tatlı badem yağı
-Bemiks ampul
Bir cezve yardımıyla, 1 çay bardağı suda bir tutam sinamekiyi bir taşım kaynatıyordum. Ardından ılımasını bekleyip ayrı bir kaba süzüyordum, kabın içine 1 tatlı kaşığı badem yağını ekliyor ve 1 bemiks ampulü kırıp karıştırıyordum. Ardından saç diplerime masaj yaparak uyguluyordum.(Ampulü kırarken sarı nokta size doğru bakacak şekilde kırarsanız daha kolay kırılacaktır, ayrıca elinizi kesmemesi açısından bir peçete ile tutup kırarsanız daha güvenli olacaktır.)Bu kürü de haftada 1 uyguluyordum, gerçekten de saçlarımı oldukça hızlı uzattı. Yalnız şöyle bir durum var ki ara vererek uygulanması gereken bir kür, yoksa saç fazla fazla beslenmeye alıştığı için bırakınca birden bire çok fazla dökülüyor bu da insanın psikolojisini bozuyor ister istemez. 4 hafta uygula-1 hafta ara ver-4 hafta uygula-2 hafta ara ver şeklinde sürekli başa dönerek uygulamıştım. Başka varyasyonları da var bunun. Kürü bıraktığımda saç dökülmem fazlalaştığı için beni korkutmuştu ben de bırakmıştım bu kürü.
Pembe Smokin : Giyiminde marka takıntın var mı? Ne tarz giyinmeyi seviyorsun?
Bakımlı Ginepig : Hiiç öyle bir takıntım yok. Hatta pazardan alışveriş yapmaya da bayılırım! :D Yine de marka olarak belirtmem gerekirse spor giyineceksem us polo ve mavi, biraz daha şık 
olmak istiyorsam da Koton, Batik, Mango, Adil Işık’tan yana oluyor tercihlerim.
Pembe Smokin : Ve son soru… Geleceğe yönelik planların neler?
Bakımlı Ginepig : Geleceğe yönelik planlarım; Mahirle evlenmek, Kanada’ya yerleşmek, orada hem dişhekimliği mesleğime hem de blog yazarlığıma devam etmek. Ne kadarı gerçekleşir bilemiyorum tabi şuan için isteklerim bu doğrultuda :)

Simge'ye vermiş olduğu yanıtlar ve tüyolardan dolayı çok teşekkür ederim. Kendisinin bloguna bakimliginepig.blogspot.com.tr adresinden ve instagramına ise buradan ulaşabilirsiniz. 
Bizi yönlendirmiş olduğu konu olan "Cruelty Free" gerçek anlamda bir kozmetik diyeti sayılabilir. Bizler bu konuda gerçek anlamda bencillik ediyoruz.  Simge hayvan dostlarımıza yapılan işkencelerin bitmesi adına aslında bu konu ile ilgili biraz daha farkındalığımızı sağlayacak diye düşünüyorum. 
Umarım her istediğin şey gerçekleşir Simge'cim... Nazik katılımın için tekrar teşekkürler. Lily'e kocaman öpücükler...

Sizlerde her hafta Pazartesi günleri paylaştığım "Blog Konuklarım" a davetlim olmak istiyorsanız pembesmokin@gmail.com mail adresimden mail atabilir ya da blogumdaki iletişim formundan bana ulaşabilirsiniz. 
En yeni yazılarımdan anında haberdar olmak için blogumu buradan takip edebilir, instagram adresime ise buradan ulaşabilirsiniz. 
Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle
Sevgilerimle
Aslı



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikriniz benim için çok değerli... Yorumlarınızı bekliyorum.